Reklam Zirvesi’nde, uluslararası iletişim sektörü liderleri, sektörün gündemdeki en önemli konularını konuştular ve bu konulardaki sorunlarla başa çıkma yöntemlerini görüştüler. IAA tarafından organize edilen zirve ve kongreler 1949 yılından beri farklı kıtalarda gerçekleştirilmeye devam ediyor. Rusya, FAS (Federal Anti Monopoly Service) ve Moskova Hükümeti’nin destekleriyle bu yıl, 2010 yılındaki 42nci IAA Dünya Kongresi’nin ve 2007 ile 2014 yıllarındaki IAA Global Reklam Zirvelerinin ardından, dördüncü defa IAA’in bu büyüklükteki bir organizasyonuna ev sahipliği yaptı. Başkanlığı, St Petersburg Vali Yardımcısı Aleksandr N. Govorunov, FAS Başkan Yardımcısı Andrey B. Kashevarov ve IAA Dünya Başkanı Tataru Felix’in yürüttüğ Reklam Zirvesi’nin ana başlıkları, “Özdenetim, Regülasyon ve Reklam Kısıtlamaları”, “Sosyal İletişim ve Sosyal Sorumluluk”, “Dijital Ekonomide Medya ve Yatırım Trendleri”, “Marka ve Markanın Gelişimi İçin İletişim Desteği”, “Reklam Ajanslarının Geleceği”, “Reklam Teknolojilerinde ve Yaratıcılıkta Son İçgörüler”.
Zirve, iş, eğitim ve kültürel program olmak üzere üç ana bölümden oluştu. İş programında konuşmacılar yukarıdaki konuları tartışırken, St Petersburg’un önde gelen üniversitelerinden katılımcıların da bulunacağı genç profesyoneller için eğitimler ve konuşmacı ile delegelere özel kültürel geziler de düzenlendi. “Özdenetim, Regülasyon ve Reklam Kısıtlamaları” başlıklı 28 Eylül tarihinde saat 11:00-13:00 arasındaki oturumda tartışıldı. Oturumun moderatörlüğünü EASA (The European Advertising Standards Alliance) Genel Direktörü Lucas Boudet ve Rusya FAS (Rusya Federal Antimonopoly Service) Başkan Yardımcısı Andrey Kashevarov yaptılar. Avrupa, Rusya, Asya ve Amerika Birleşik Devletleri’nden konuşmacı olarak katılan iletişim sektörü liderlerinden Türkiye’yi Reklam Özdenetim Kurulu Koordinatörü Av.Ulya Duran temsil etti ve Türkiye’deki Özdenetim sistemini, diğer denetim mekanizmalarını ve Türkiye’deki reklam kısıtlamalarını katılımcılara anlattı. Oturumun diğer konuşmacıları, Polonya Özdenetim Kurulu Genel Direktörü Konrad Drozdowski, Macaristan Özdenetim Kurulu Genel Sekreteri Ildiko Fazekas, RUSS Outdoor Hukuk Direktörü Elena Mikhailova, Rusya Federasyonu Ticaret Odası Reklamda Girişimcilik Komitesi Başkanı Sergey Piskarev, Hindistan Özdenetim Kurulu Eski Başkanı, IAA Global Başkan Yardımcısı ve Elect Reklam Başkanı Srinivasan K. Swamy idi.
Reklam Zirvesinde, iletişim sektöründe yetkili kurumlar arasında yapıcı işbirliği sağlamak ve dünyadaki uygulamalar ve deneyimler hakkında bilgi paylaşmak amaçlanıyordu.