ODR Projesi’nde RÖK ve IAB Türkiye ortak bir çalışma sergilemektedir. ODR Projesi’nde amaç öncelikli olarak tüketicilerin çevrimiçi davranışsal reklam konusunda bilinçlenmesini sağlamaktır.
Tüketiciler gün içinde internette geçirdikleri süre boyunca sürekli olarak reklama maruz kalmaktadır. Bu projenin hayata girmesi ile tüketiciler yine reklam almaya devam edecekler ancak en önemli fark; kendi istedikleri, kendi ilgi alanlarına yönelik reklamları alabilme imkanına erişecek olmalarıdır. Ancak bu bilincin tüketicilerde oluşturulması ve kendi cihazlarında gerekli ayarlamaları yapmaları gerekmektedir. Bu bilincin yerleşmesi ve bu konuda tavsiye edilen uygulamaların tüketicilerce cihazlarına uyarlanması sonrasında, tüketicilerin bu yönde herhangi bir sorun yaşaması veya şikayeti olması halinde bu şikayetlerin ilgili mercilerce çözülmesi gerekecektir. İşte RÖK’ün rolü bu aşamada devreye girecektir.
RÖK olarak IAB Türkiye ile ortak çalışmalarımızda, tüketicilerin ODR kapsamında bilgi alabilecekleri ve şikayetlerini iletecekleri “YourOnlineChoices” internet sitesinin Türkçe olarak hayata geçirilmesi, gelecek tüketici şikayetlerinin incelenmesi mekanizmasının kurulması ve değerlendirilmesi konuları üzerinde çalışmaktayız.