Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı’nın ilki 25 Kasım’da Gerçekleşti

Reklam Özdenetim Kurulu olarak, T.C. Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu ve T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı iş birliğiyle “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı”nın ilkini 25 Kasım’da , 300 bin ve üzerinde takipçisi olan 71 sosyal medya etkileyicisinin katılımıyla hayata geçirdik.

Tüketici haklarından vergi mevzuatına, sosyal medyada reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda kişisel verilerin korunmasına kadar geniş bir yelpazede bilgilerin aktarıldığı eğitim programı, içerik üreticilerinin ilgi dolu katılım ve sorularıyla interaktif bir ortamda gerçekleşti.

Eğitimin sabahki oturumunda Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu uzmanı Esin Gökçeoğlu tarafından; Evrensel Tüketici Hakları, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu kanun kapsamında kurulan Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’nün görev alanları, Reklam Kurulu’nun yapısı ve işleyişi ile ilgili bilgiler paylaşıldı. Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Daire Başkanı Erdem Biçer tarafından ise Sosyal Medya Reklamlarına İlişkin Yasal Düzenlemelerin neler olduğu, bu düzenlemelerin detayları aktarılarak, Reklam Kurulu’nun örnek kararları katılımcıların yoğun soruları ile incelendi.

Öğleden sonraki ilk oturumda; Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı’ndan vergi müfettişleri Anıl Bilen ve Gökhan Demirbilek sosyal medya etkileyicilerinin vergisel yükümlülükleri hakkında bilgilendirmede bulundular. Gökhan Demirbilek mükelleflerin vergisel hak ve ödevleri, işe yeni başlayan mükelleflerin bilmesi gerekenler ve dijital ekonomide vergi düzenlemelerinin amaç ve kapsamına yönelik bilgileri aktardı. Anıl Bilen tarafından ise sosyal içerik üreticileri ve dijital hizmetlerin vergilendirilmesine yönelik yasal mevzuat detayları aktarıldı ve örnek uygulamalar katılımcıların detaylı soruları ile incelendi.

Son oturumda ise Reklam Özdenetim Kurulu olarak Pazarlama İletişiminin Etik İlkeleri ve Temel Hukuki Bilgiler hakkında bilgileri paylaştık. Pazarlama İletişiminin Etik İlkeleri başlığı altındaki; reklamda özdenetim, Reklam Özdenetim Kurulu nedir, sorumlu reklamcılığın temel ilkeleri, reklamda sosyal sorumluluk ilkeleri ve diğer ilkeler başlıkları ile ilgili olarak Müge Tanıl bilgilendirme yaptı. Kişisel verilerin korunması konusunu Kurul üyemiz Av. Özlem Sezgin ve fikri mülkiyet konusunu ise Kurul üyemiz Av. Esra Tapban aktardı.

2 ayda bir düzenlenecek eğitimin yeni tarih ve mekan ile ilgili güncel bilgileri sitemizden takip edebilirsiniz.